Once in a lifetime experience

Monday 16 April 2012

Apabila Saya...

APABILA semuanya serba tidak kena, dan saya tidak tahu apa lagi yang hendak dibuat, saya kena ingat... saya masih boleh bersandar kepada Dia Yang Maha Mengasihi.

  • Apabila hidup saya diselubungi kegelapan, semuanya silap, saya kena cari sinar itu dari Dia Yang Memberi Cahaya.
  • Apabila saya dibelenggu masalah sedangkan tiada sesiapa pun yang mahu mengambil kisah, saya kena ingat pada Dia yang tak pernah melukakan hati saya. Dia Maha Adil.
  • Apabila hati terluka dan kesakitan itu menumbangkan kudrat saya, saya tidak akan berputus asa kerana Dia melihat segala-galanya.
  • Apabila lemah tidak bermaya sedangkan perjalanan masih jauh perlu diharungi, saya kena cari kekuatan itu dari Yang Maha Perkasa.
  • Apabila hidup ini dirasakan seperti beban, segala-galanya goyah, saya kena bangunkan semula kota semangat itu dengan keyakinan bahawa itulah Iradat-Nya.
  • Apabila jalan di depan digelapi mendung sedangkan tiada sesiapa di sisi sudi menemani, saya harus cari jalan yang lurus itu dari Dia, yang satu-satunya panduan hidup.
  • Apabila semua orang di sekeliling tidak mahu mendengar suara dan keluhan saya, Dia Maha Mendengar.
  • Apabila miskin dan papa, saya rasa terperangkap dan kesempitan, saya ingat Dia Yang Maha Kaya.
  • Apabila saya dalam kedukaan sedangkan tiada tempat untuk melarikan diri, saya kena mengadu kepada Dia Yang Satu.
  • Apabila keseorangan dan kedukaan itu seperti tiada penghujungnya, saya serahkan diri kepada Dia... satu-satunya tempat yang boleh digantungkan harapan.
  • Dan apabila parut luka dicederakan lagi, hati saya dicakari kebimbangan, saya kena ingat bahawa Dia sentiasa bersama orang-orang yang bersabar...

SAYA... HAMBA MU...YANG MEMERLUKAN KASIH SAYANG MU...




No comments:

Post a Comment